Go to top

Deel

Trainingen

Trainingen Schrijven voor internet & Social Media Strategie


Het verschil tussen Verkade en Tony's Chocolonely? Tussen Cola en Fritz-Kola? Dat is het authentieke verhaal van het bedrijf. Juist deze onderscheidende verhalen maken dat mensen zich aangetrokken voelen tot een merk, een organisatie. We helpen bedrijven met het maken van inspirerende content. Dat begint met storytelling: wat ís je eigen verhaal? En hoe zorg je ervoor dat je structureel eigen content maakt die mensen inspireert? Verhalen, die ook goed door Google worden gevonden? Hiervoor hebben we twee trainingen ontwikkeld.

➤ Training Schrijven voor internet

In deze training Schrijven voor internet leer je stapsgewijs hoe je relevante artikelen schrijft voor je doelgroep. Met relevante en goede teksten die online goed worden gelezen, profileer je je bedrijf optimaal.

De training bestaat uit:

  • Wat zijn de belangrijkste richtlijnen voor het schrijven van internetteksten?
  • Waarin verschillen online teksten van andere teksten en hoe zorg je ervoor dat je online meer lezers weet te trekken?
  • Wat zijn goede zoekwoorden en hoe vind je deze, zonder dat je uitgebreide zoekwoordanalyses hoeft te doen, maar snel aan de slag kunt met schrijven?
  • Hoe maak je teksten die je doelgroep wil lezen?
  • Wat zijn de meest gemaakte valkuilen in het schrijven van online teksten (en hoe kun jij die voorkomen?)
  • Hoe zorg je ervoor dat de berichten van de onderneming hoog scoren in Google (en je daarmee het verschil kunt maken tussen jouw publicaties en de berichten van andere ondernemingen)?
  • Wat zijn de online activiteiten van de organisatie op dit moment en wat is nodig om online meer mensen te bereiken? Met handige checklist, plus relevante tips hoe je zelfs oudere content kunt gebruiken om relevante berichten te maken.

De training duurt 3 uur.

Training Social Media Strategie

Het investeren in een stevige relatie met je (potentiële) klanten, het opbouwen van je merk: met social media is dat mogelijk. Om online te groeien, is een succesvolle social media strategie nodig. Deze social media strategie is een doordacht plan dat beschrijft hoe en waarom de onderneming social media gaat inzetten, ingebed in de organisatie.

In de training Social Media Strategie komen de volgende thema's aan bod:

  • Kenmerken van een goede social media strategie en hoe deze voor de eigen organisatie te bepalen
  • Formuleren van doelen en doelgroepen en hoe elke doelgroep succesvol bereikt kan worden
  • Kiezen tussen social media kanalen, die passen bij de doelgroep(en) en de organisatie
  • Maken van relevante social media posts (en waaraan deze posts moeten voldoen voor meer online bereik)
  • Opstellen van een contentkalender, waardoor de organisatie structureel online publicaties weet te realiseren
  • Social media richtlijnen voor medewerkers

De training duurt 3 uur.